{idkey=8493b0[url=http%3A%2F%2Fcristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fwebben%2Fposten-hj%C3%A4rtar-google][title=Posten+hj%C3%A4rtar+Google%3F][desc=]} {cmp_start idkey=8470[url=http%3A%2F%2Fcristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fwebben%2Fposten-hj%C3%A4rtar-google][title=Posten+hj%C3%A4rtar+Google%3F][desc=]}

Posten hjärtar Google?

Enligt denna artikel i DNdenna artikel i DN skall Posten och Google inleda ett sammarbete som skall möjliggöra att småföretagare skall kunna lansera en kombinerad kampanj med post och sökmotormarknadsföring, där man som annonsör skall kunna begränsa visningarna till ett geografiskt område.

Om jag får gissa vilt så skulle jag anta att det handlar om en kombinerad AdWords kampanj med vanlig reklam i brevlådan.

Jag tror att detta kan vara en lyckad satsning, och detta kanske kan hjälpa fler förtag att få upp ögonen för andra former av Internetmarknadsföring.

Dock, skulle jag vilja lägga till, idag kan ett litet företag sköta sina egna AdWords kampanjer och vi har haft den möjligheten rätt länge nu så jag håller inte riktigt med vad Googles Sverigechef Stina Honkamaa säger:

"Nu kan man ta ett eget grepp om sin onlinemarknadsföring, hantera den själv och få full kontroll på kommunikationen med nya och etablerade kunder."

Det har vi kunnat länge säger jag.

{cmp_end}
{idkey=8493b1[url=http%3A%2F%2Fcristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fwebben%2Fposten-hj%C3%A4rtar-google][title=Posten+hj%C3%A4rtar+Google%3F][desc=]}