{idkey=7664b0[url=http%3A%2F%2Fwww.cristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fseo%2Fatt-vara-f%C3%B6rst-%C3%A4r-inte-alltid-b%C3%A4st][title=Att+vara+f%C3%B6rst+%C3%A4r+inte+alltid+b%C3%A4st][desc=]} {cmp_start idkey=58[url=http%3A%2F%2Fwww.cristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fseo%2Fatt-vara-f%C3%B6rst-%C3%A4r-inte-alltid-b%C3%A4st][title=Att+vara+f%C3%B6rst+%C3%A4r+inte+alltid+b%C3%A4st][desc=]}

Idag är det många företag som pratar om vikten om att synas högt på sökmotorernas organiska träfflistor, men det finns en sak som jag tycker att de missar.

Idag lägger många företag stora pengar på att försöka synas högt på den organiska träfflistan och även på adwordskampanjer, många är framgångsrika men minst lika många missar en viktig del, nämligen att optimera sin webb för konverteringar.
Arbeta med laddningstider, grafisk säljande design och hur man presenterar sitt innehåll.

Ofta ser man att sidorna är grötiga, svårnavigerade eller helt enkelt luddiga i sitt innehåll, och varför skall man då betala dyra pengar för att generera klick om klicken inte kommer att leda till nya affärer / konverteringar?

Jag tror att det är viktigt att tänka på både SEO och säljande design när man bygger en ny sida, då det är rätt svårt att göra ett ordentligt SEO jobb på en befintlig site.

Men att tänka på innan man gör sin adwords kampanj.
Se till att landningssidan är presentabel och att den är tydlig i sitt innehåll, så slipper ni betala för massa klick i onödan.

{cmp_end}
{idkey=7664b1[url=http%3A%2F%2Fwww.cristian-herrera.se%2Fsv%2Fblog%2Fseo%2Fatt-vara-f%C3%B6rst-%C3%A4r-inte-alltid-b%C3%A4st][title=Att+vara+f%C3%B6rst+%C3%A4r+inte+alltid+b%C3%A4st][desc=]}