Ända sedan jag startade eget för lite mer än 2 år sedan har jag fått lida rätt hårt av postens misskötsel av sitt uppdrag, (att leverera post till mig.)

Många företag har inte e-faktura mot företag, utan skickar fakturorna via post och tack vare detta har jag fått betala tusentals kronor i påminnelseavgifter då det är mitt ansvar att betala i tid.

I morse fick jag en hård påminnelse om just detta.

Jag skulle ringa lite viktiga kundsamtal i morse och möttes av att min telefon var avstängd..
Logiken stämde inte, jag hade juh lagt in en faktura för betalning bara för ett par dagar sedan...
Under tiden jag satt i kö för att komma i kontakt med min telefonleverantör så kollade jag mitt konto, och mycket riktigt... det fanns ett hopp på en månad.

Under samtalet med kundtjänst (vilka var de ända jag kunde ringa) så visade det sig att de även skickat påminnelse, vilken inte heller den kommit fram.
Vi löste situationen, men problemet kvarstår.. hur skall jag veta att min post kommer levererad till mig?

12 dagar försenad påminnelse....C:a 2 timmar efter mitt samtal med min telefonleverantör kommer min påminnelse nerdimpande... men vart fan är min faktura??

Under dessa två år har jag haft många samtal med posten.

Jag har under dessa 2 år haft många samtal med posten, både huvudkontor och lokala posten i Nynäshamn, och enligt dem har det inte vart några problem.

Förra sommaren var nog lustigast, när jag talade med en av cheferna för posten i Nynäshamn, där han vågade påstå att jag är den enda som har klagat, fastän jag har hört ifrån andra lokala företagare att de haft samma upplevelser...

Nu har jag fått nog (igen)!
Trotts flera löften om återkoppling har detta aldrig skett, de representanter jag har pratat med förnekar att något sådant skulle vara möjligt, fastän jag ofta får påminnelsen innan jag får själva fakturan, en gång var både faktura och påminnelse hela 2 månader försenade!!

Jag ber numera alla som skall skicka något till mig att göra detta via mail, men tyvärr kan skickar inte alla företag ut saker via mail, som t.ex känsliga inloggningsuppgifter (som idag är ute på vift tack vare posten).

Mitt bankkort som aldrig kom.

Ett annat praktexempel på detta är att jag inte kunnat använda mitt privata bankkort på snart 2 månader, som tur var har jag använt kontanter, och bankkort brukar strula rätt ofta.
Men nu hade detta hänt flera gånger i rad, så jag vart lite orolig.
Gick till en uttagsmaskin och så vips så svalde det kortet.
Jag ringde till banken på måndagen efter och så visade det sig att kortet gått ut, och att ett ersättningskort hade skickats till mig via posten, ett kort som aldrig kom fram....
Detta kortet spärrade vi direkt, men frågan är, var ät mitt kort?
Har någon annan fått det?

I vilket fall som helst ser jag det som en risk att någon annan kan sitta på min post och mina viktiga dokument.

Detta håller helt enkelt inte...